BMW iX3 - A BMW begyújtja a következő elektromos fokozatot

Az IAA Mobility kiállításon ünnepelte világpremierjét az új BMW iX3. Ez jelzi a BMW belépését az elektromos modellek új korszakába, amely egyúttal a Neue Klasse dizájnvonalat is átülteti a sorozatgyártásba. Vízszintes vesék, új négyszemű optika, letisztult felületek és a klasszikus Hofmeister-törés jelölik a stílusváltást, amely a hagyományt és a jövőt kívánja összekapcsolni.
Gyors töltés
Technikailag az iX3 komoly előrelépést tesz. Az új E-platform 800 voltos rendszerrel, egyszerűsített elektronikai architektúrával és központi számítási egységekkel felügyeli a menetdinamikát és az automatizált vezetési funkciókat. A BMW ehhez a korábbinál húszszoros számítási teljesítményt ígér, valamint 3. szintű önvezetési képességeket. Természetesen a jármű hálózatba kapcsolt, és nyitott a vezeték nélküli (over-the-air) frissítésekre, amelyek szoftver- és funkcióbővítéseket hoznak majd.
805 kilométeres hatótáv
A rajtnál az iX3 50 xDrive (78 000 franktól) változatban érkezik, 345 kW/469 lóerős duplamotoros összkerékhajtással, 109 kWh-s akkumulátorral és akár 805 kilométeres hatótávval. A 2,3 tonnás autó 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 210 km/óra. Akár 400 kW-os töltési teljesítmény is elérhető, ami tíz perc alatt 372 kilométer hatótávnövekedést jelenthet. Természetesen a bidirekcionális töltést is támogatja az elektromos SUV.
Sok hely a csomagtartóban
Belül a BMW egy letisztult, vezetőközpontú kokpitre épít, az úgynevezett Panoramic iDrive-ra, amely egy lapos kijelzőt a szélvédő alatt és egy központi érintőképernyőt kombinál. Opcionálisan elérhető Head-up Display is, valamint sok hely öt ülésen, 520–1750 liter csomagtér-kapacitás, továbbá egy 58 literes „frunk” a motorházfedél alatt.
Piacra kerülés 2026-ban
Az új iX3 gyártása ősszel indul, az európai bevezetés 2026 tavaszán várható. Az 50 xDrive mellett további változatok, köztük egy kedvezőbb árú belépőmodell is tervben van.